Osnova sekce

  • Kurzy se dělí do témat. Jde většinou o funkční či obsahové celky. Je tedy zcela jedno  a zcela na libovůli tvůrce, zda jednotlivá témata budou krom výkladu obsahovat ještě procvičování a testy, nebo kurz rozdělí na téma věnované výkladu, téma věnované procvičování a téma věnované testům.

    Obecně lze ale říci, že u obsáhlejších materiálů je v jednotlivém tématu obsažen nejen výklad, ale i procvičování a test, kdežto u kurzů méně obsáhlých je výklad, procvičování a testování odděleno.

    V každém případě by elektronický materiál, který je nazýván elektronickým kurzem, měl splňovat následující podmínky:

    • interaktivitu
    • zpětnou vazbu (materiálu na studentův výkon, studenta na kvalitu materiálu)
    • možnost komunikace (mezi studenty navzájem, mezi studenty a vyučujícím)

    Pokud tedy budeme konkrétní, tak doporučené strukturní prvky, které by měl obsahovat kvalitní kurz v Moodle, jsou:

    • přehledné členění do témat dle obsahu – ideálně jedno téma = 1 hodina elearningu (Rozsahově jsme definovali 1 hodinu e-learningu jako elektronický materiál splňující podmínky e-learningového kurzu, který rozsahově odpovídá obsahu 1 vyučovací hodiny ve schváleném akreditovaném curiculu.)
    • komplexní materiál/y obsahující vysvětlení probírané látky (v moodle forma knihy či přednášky)
    • učitelem kontrolované diskusní fórum či kontakt na konzultujícího učitele
    • krátký shrnující materiál/y ve formě webové stránky či PDF určený k tisku pro zopakování
    • alespoň jedna další aktivita např.:
      • test s databankou otázek s poměrem otázek v testu ku otázkám v databance 1:10 – př.: opakovací test o pěti otázkách se generuje z databanky s min. 50 otázkami
      • opakovací přednáška s testovými otázkami
      • bodovaný úkol
      • workshop
      • hodnocené wiki
      • slovník pojmů
      • atp...
    • jasný popis jednotlivých prvků – např.: krátké osvětlení obsahu a účelu přednášky, testu atp.